Thursday, April 2, 2009

Hari Persahabatan Antarabangsa

Setiap tahun, untuk menggalakkan orang ramai untuk membina persahabatan dengan teman-teman dari negeri lain, Hari Persahabatan telah diadakan dan diraihkan di serata dunia. Kita tidak seharusnya menjadi katak di bawah tempurung dan mempunyai kawan sebangsa sahaja. Malah, kita sepatutnya berinteraksi dengan teman-teman dari bangsa lain juga dan bersama kita menyambut perayaan ini dengan kemeriahan.


Pada Hari Persahabatan Antarabangsa tahun ini, sambutannya pastinya lebih meriah dan seronok. arian melayu, cina dan hindustan dipersembahkan dengan begitu menarik dan gah. Cara kehidupan dan budaya negeri-negeri serantau seperti Thailand, Itali, India dan lain-lain lagi tutrut dipamerkan. Dengan cara ini, kami bukan sahaja dapat melihat persembahan-persembahan menarik, kami juga dapat menimba ilmu tentang negeri-negeri lain dengan cara yang seronok.




Selain mempunyai rakan-rakan sebangsa, kami juga sepatutnya memperbanyakkan teman-teman yang berbilang bangsa dan kaum. Dengan itu, kita mengadakan Hari Persahabatan Antarabangsa untuk mengeratkan persahabatan bersama teman-teman kita di Singapura dan juga dari negeri lain. Bukan itu sahaja, kita juga dapat menimba ilmu tentang cara hidup dan budaya negeri lain.


Tidak kira dari mana kita berada, kita harus saling menjalin persahabatan di serata dunia. Dengan membina lebih banyak persahabatan, kita akan menjadi lebih peramah dan senang untuk diajak berbual. Selain itu, kami juga dapat berkongsi tentang budaya negeri kami dengan teman-teman kami serantauan. Akhir kata, memang penting Hari Persahabtan Antarabangsa diraihkan dengan kemeriahan.

No comments:

Post a Comment