Thursday, March 12, 2009

Filem Yang Pernah Saya Tontoni


Salah satu filem yang pernah saya tontoni ialah filem tempatan, "The Leap Years"
Ceritanya, berdasarkan sebuah novella "A Leap Of Love", mengenai sebuah kisah cinta yang mula berputik pada 29 Februari. Saya amat minati dengan filem ini kerana watak utama dalam cerita ini, Li Ann dan Jeremy, telah membuat sesuatu perjanjian untuk bertemu setiap Februari 29. Di dalam kisah cinta ini, mereka hanya berjumpa 3 kali sahaja dalam masa 12 tahun. Keunikan kisah cinta ini yang bukan sesuatu yang biasa saya lihat di filem-filem cinta yang lain. Jalan ceritanya amat menarik perhatian saya. Pada masa hadapan nanti, saya ingin mengarang sebuah cerita yang sama bentuknya dengan cerita ini. Memang filem ini patut ditontoni :)

No comments:

Post a Comment